Nejsi přihlášen | Login | Registrace

Technické problémy

PŘIDAT ZPRÁVU
strana: | 1 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |

Galls | 13/05/2014 08:25:32 | počet příspěvků: 568
RE: RE: RE: Piaggio xevo 125 řemen,vario?
V okolí Mostu ti moc neporadím, to spíš někdo z té lokality. Většinou, co čtu i na jiných fórech, se využívá pár zdrojů v republice a nebo autorizované servisy.
Co myslíš tou jiskrou?


Střekovák | 13/05/2014 09:40:57 | počet příspěvků: 623
RE: RE: RE: Piaggio xevo 125 řemen,vario?


Zdar Vendo, já jsem na tom v podstatě podobně, jako ty a taky se postupně seznamuji s vnitřnostmi skútru a jak jsem zjistil, není to zase nic tak složitého. Musím podotknout, že mnou prováděné práce byly vesměs předem konzultovány se zdejšími členy klubu, kteří už zkušenosti mají.
Píšeš ale, že máš možnost sehnat díly od prodejce za polovic, takže zdroj máš. Na obchody bych nespoléhal, většinou objednáváme přes net. Ale ještě k těm případně potřebným dílům bych zcela určitě doporučil, celý prostor i jednotlivé díly variátoru vyčistit, znovu promazat novou vazelínou, kde je třeba a naopak další díly, řádně před složením zpátky odmastit. Obložení spojky lehce přejet jemným smirkem. Samozřejmě juknout na tolerance opotřebení součástí dle manuálu.




Venda77 | 13/05/2014 19:30:38 | počet příspěvků: 19
RE: RE: RE: RE: Piaggio xevo 125 řemen,vario?
Střekovák píše: "

Zdar Vendo, já jsem na tom v podstatě podobně, jako ty a taky se postupně seznamuji s vnitřnostmi skútru a jak jsem zjistil, není to zase nic tak složitého. Musím podotknout, že mnou prováděné práce byly vesměs předem konzultovány se zdejšími členy klubu, kteří už zkušenosti mají.
Píšeš ale, že máš možnost sehnat díly od prodejce za polovic, takže zdroj máš. Na obchody bych nespoléhal, většinou objednáváme přes net. Ale ještě k těm případně potřebným dílům bych zcela určitě doporučil, celý prostor i jednotlivé díly variátoru vyčistit, znovu promazat novou vazelínou, kde je třeba a naopak další díly, řádně před složením zpátky odmastit. Obložení spojky lehce přejet jemným smirkem. Samozřejmě juknout na tolerance opotřebení součástí dle manuálu.

Díky,dnes jsem rozebral dekl a zjistil že řemen je v pohodě pouze ta velká pružina variátoru je prasklá tak jsem to vše nafotil a pošlu to prodejci variátor vypadá také v pohodě,tak budu doufat že mi odpoví kladně abych mohl vše dát dohromady a vyject,jen asi budu potřebovat dokoupit nějaké to nářadí abych mohl tu pružinu vyměnit,např stahovák na variátor.dám sem foto pokud to dokáži.
"




Venda77 | 13/05/2014 19:32:25 | počet příspěvků: 19
RE: RE: RE: RE: Piaggio xevo 125 řemen,vario?
Galls píše: " V okolí Mostu ti moc neporadím, to spíš někdo z té lokality. Většinou, co čtu i na jiných fórech, se využívá pár zdrojů v republice a nebo autorizované servisy.
Co myslíš tou jiskrou? "


dnes jsem to rozebral a ta jiskra to byla ulomená lítající prožina variátoru


Galls | 13/05/2014 19:41:27 | počet příspěvků: 568
RE: RE: RE: RE: RE: Piaggio xevo 125 řemen,vario?
Nejspíš tedy kontrastní pružina na spojce. Oprava by neměla být drahá:
http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-kontrastni-p…



Venda77 | 13/05/2014 20:46:35 | počet příspěvků: 19
RE: RE: RE: RE: RE: RE: Piaggio xevo 125 řemen,vario?
Galls píše: " Nejspíš tedy kontrastní pružina na spojce. Oprava by neměla být drahá:
http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-kontrastni-p…

"


Máš nějaký tip jaké nářadí budu potřebovat na tuto výměnu?


Galls | 14/05/2014 09:51:18 | počet příspěvků: 568
Piaggio xevo 125 řemen,vario?
Z nestandardního nářadí tam bude nejspíš jen blokovací klíč kterým pro povolení a dotažení blokuješ spojku a i variátor. Pokud máš přístup ke svářečce, tak není problém si ho vyrobit pro daný typ skútru. Někdo používá rázový utahovák. Pro dotažení doporučuji použít momentový klíč. Zbytek by měl jít běžným nářadím. Pokud ale nejsi v opravách zběhlejší, tak se raději obrať na někoho kdo s tím má zkušenosti. Alespoň na poprvé.


Galls | 14/05/2014 17:16:48 | počet příspěvků: 568
Baterie FTX9-BS
Jelikož jsem zjistil, že mi k převozu nevezmou baterii a samostatný transport by byl cenově nesmysl, nabízím k prodeji skoro novou baterii FTX9-BS 12V/9Ah. Baterie je v provozu od ledna 2014, se záručním listem a potvrzením o plnění a oživení ze dne 7.1. 2014. Záruka je tedy do 7.1. 2016. K vyzvednutí kolem 20.6.2014.
Cena: 400,- Kč


Galls | 19/05/2014 18:51:33 | počet příspěvků: 568
Víkendový jarní úklid
Tak nám počasí na víkend nevyšlo a já se rozhodl trochu vyčistit skútr. Rozebral jsem plasty, vyndal podsedlový prostor, demontoval motor, vše očistil a při té příležitosti jsem sundal hlavu, zkontroloval stav kroužků a honování. Když už jsem byl v tom, tak jsem rovnou zabrousil ventily, vyměnil gufera ventilů, dal nová těsnění a vše zase složil. Takže nevím jak vy, ale já si užil víkend se skútrem.

P.S.: Pro ty, co si opravdu myslí, že jsem takový blázen a kvůli vyčištění podsedlového prostoru jsem rozebral skútru. Ruplo mi těsnění pod hlavou.


Gasser1 | 20/05/2014 21:19:50 | počet příspěvků: 761
víkendový jarní úklid
tak škoda že jsi to nedal vědět dřív - klidně by jsem ti při tom úklidu nahlížel přes rameno. Naposledy jsem před lety zabrušoval ventily na plechovku vrtačkou To víš Emile, nikdy nevíš co se koukáním naučíš a co se hodí. Ale na druhou stranu to bylo asi štěstí, že jsme nejeli to Německo.


Střekovák | 11/06/2014 13:20:51 | počet příspěvků: 623
Chladící kapalina
Kolezové mám dotaz. Dáváte do chladícího systému kapalinu, která je přímo určená pro motorky a údajně má lepší vlastnosti pro provoz vodního čerpadla? Nebo skutečně stačí klasický Fridex pro hliníkové motory s tím, že samozřejmě taky musí mít pozitivní vlastnosti pro vodní čerpadlo?
Čím více toho na netu čtu, mám v tom větší guláš i když je pravda, že většina dává Fridex.


Fanýsek | 11/06/2014 20:03:31 | počet příspěvků:
CHladící kapalina
Dávám modrou nebo modrozelenou ředím 1:1.Nemám žádný problém s vodním čerpadlem.


Gasser1 | 11/06/2014 21:13:30 | počet příspěvků: 761
RE: Chladící kapalina
Střekovák píše: " Kolezové mám dotaz. Dáváte do chladícího systému kapalinu, která je přímo určená pro motorky a údajně má lepší vlastnosti pro provoz vodního čerpadla? Nebo skutečně stačí klasický Fridex pro hliníkové motory s tím, že samozřejmě taky musí mít pozitivní vlastnosti pro vodní čerpadlo?
Čím více toho na netu čtu, mám v tom větší guláš i když je pravda, že většina dává Fridex. "


tak já tam dal G47 v poměru 2:3 což je do cca -27


Střekovák | 12/06/2014 11:21:38 | počet příspěvků: 623
RE: CHladící kapalina

Jak dlouho už tam dáváš klasický Fridex, jestli je to tedy Fridex pro hliníkové bloky motorů? V servisu člověka straší, že zničíš vodní pumpu a údajně se s kapalinou pro motorky i maže nějakou přísadou v ní, což se mi moc nezdá, ale na druhou stranu logicky Fridex, taky musí mít podobné vlastnosti?



Galls | 12/06/2014 14:36:24 | počet příspěvků: 568
RE: RE: CHladící kapalina
Nebavíme se tu o přímém mazání pumpy. Je to dost zavádějící a děsivý výraz. Bu, bu, bu servisáků. Jedná se maximálně jen o snížení tření na guferu. Ložisko vodní pumpy je mazáno olejem z prostoru motoru. Podstatným přínosem chladící kapaliny je zabránění koroze ve vodním okruhu a tím vzniku nečistot které by mohly zvýšit vydírání gufera. Druhým přínosem je pak snížení tření samotného gufera než kdyby pracovalo jen v čisté vodě a to ještě jen z jedné strany. Z druhé strany působí olej. Takže, hlavní přínos je zabránění vytváření nečistot které by se chovali jako brusivo.

Konstrukce čerpadla na YP400:
http://www.partsdepot.cz/originalni-dily/skutry/Ya…


Střekovák | 12/06/2014 16:23:15 | počet příspěvků: 623
RE: RE: RE: CHladící kapalina
V podstatě jsi mi Emile potvrdil co jsem si myslel. Takže do Majdy můžu s klidem dát Fridex a to i neředěný?



Galls | 12/06/2014 21:10:53 | počet příspěvků: 568
CHladící kapalina
Cokoliv na hliník. Proč ale neředěný? Dávám 1:1, jak předepisuje výrobce.



Gasser1 | 19/06/2014 21:23:10 | počet příspěvků: 761
info k vzduchové filtry
budu objednávat na Majdinu "molitanové" filtry, tak jen jako stručnou informaci pro případné zájemce.
Jak jsem tady informoval a mám v galerii foto, budu nahrazovat klasické papírové filtry na skůtru (jsou tam 3)Bulprenem, který mi po všech rencenzích vychází jako nejpoužitelnější a to ve dvou vrstvách položených na sebe - hrubší a jemná. Použiji původní hmotu filtru ze které odstaním papír, provedu úpravu "mřížkováním" a vložím Bulpren. Jak asi už víte, tyto "molitanové" filtry se před instalací napouští olejem (Foam oil filter) a filtr se pak už jen vypírá Jaru !!! Náplň oleje (Foam...) je v objemu cca 0,5l za cca 280-310,- Kč. Výhodu spatřuji nejen v tom, že filtr mohu vyprat častěji ale i v lepší funkci při sání vzduchu ale hlavně v dlouhodobé trvanlivosti.
Pokud máte někdo zájem o tohle a taky ušetřit poštovné, dejte mi vědět. Po 1.7. odesílám firmě svoji objednávku a tím také můj návrh končí.


čibuk | 20/06/2014 23:22:52 | počet příspěvků: 143
Re:vzduch.filtry
Jirko,vyveď mně z omylu.Pokud dám molitanový filtr,musím přetryskovat karbec.Podle mně je jedno,jetli nasadím přímý molitanový filtr,nebo ho dám místo papírového.Všude uvádí a servisáci říkají,že pokud se dá molitanový filtr,musí se dát vcětší trysky,jinak zadřeš motor.Máš jiné informace nebo zkušenost?


Galls | 21/06/2014 11:35:37 | počet příspěvků: 568
RE: Re:vzduch.filtry
Ahoj Čibuku, kde to uvádí? Občas jsem o tom slyšel "zaručené" zprávy, ale nikdy jsem to neviděl v žádné technické dokumentaci. Jirka má stříkačku a tam si to řídí lambda. U karburátoru může teoreticky vzniknout problém díky rozdílnému průtoku vzduchu. Pak by došlo na přetryskování. Problém se ale projevuje hlavně u sportovně laděných a vysokootáčkových motorů. Že by se ale kvůli jiné bohatosti směsi měl zadřít motor je pro mě dost nepředstavitelné.


PŘIDAT ZPRÁVU
strana: | 1 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |

Technické problémy